Wskaźniki i barwniki a skala pH

Produkt jest: Dostępny

Nr katalogowy: 480-1280

Producent: Inny

Cena brutto: 479,70

Do koszyka

Zestaw wprowadza uczniów w świat chemii pigmentów roślinnych (antocyjanina borówki amerykańskiej) oraz sposób ich zastosowania jako wskaźniki pH i barwniki tkaninowe. Uczniowie wykorzystują swoją wiedzę do tworzenia własnych pasków wskaźnikowych testowych pH i porównują ich do komercyjnie dostępnych wskaźników. Zestaw obejmuje cztery projekty tematyczne zawierające łącznie 11 ćwiczeń badawczych. Zagadnienia: analiza danych, dokładność a precyzja, struktura biopigmentu, pH, skalę pH, wskaźniki pH, plamy i barwniki, kwasy, zasady, interakcje kwasowo-zasadowe, roztwory i jonizacja wody.

Projekt 1 "Poznajemy pH, wskaźniki i barwniki":

  • Poznanie różnicy między barwnikiem biologicznym a sztucznym
  • Czym jest rozpuszczalnik? Jak woda (rozpuszczalnik uniwersalny) może zostać użyta do otrzymania barwnika biologicznego?
  • Ogólne pojęcie pH i rola wskaźników biologicznych w pomiarze pH
  • Użycie otrzymanego barwnika biologicznego do stworzenia wskaźnika pH
  • Użycie barwników biologicznych w roli barwników do tkanin


Badanie niezależne: Uczniowie będą musieli zdecydować, który z biologicznych pigmentów otrzymać, aby stworzyć określony barwnik do tkanin.

Projekt nr 2 "Chemia barwników roślinnych":

  • Uzyskiwanie barwnika antocyjaninę, która naturalnie występuje w borówkach
  • Badanie, jak niektóre jony metalu(Mg+, Al+ ) mogą zapoczątkować molekularną zmianę i wpłynąć na kolor barwnika
  • Przeprowadzenie reakcji chemicznych: 1). zmiana koloru (usuwając Mg+ z chlorofilu, zmieniając go w feofilinę), 2). test wodorotlenku sodu na obecność jonów Mg+


Badanie niezależne: uczniowie muszą zdecydować którego barwnika użyć dla określonego zasięgu pH.

Projekt nr 3 "Tworzymy papierki pH":

Projektowanie metod pozwalających na nasycanie różnych podłoży papierowych za pomocą otrzymanego barwnika roślinnego (wybranego przez nich w projekcie nr 2).

Projekt nr 4 "Oceniamy paski pH":

Porównanie jakości wytworzonych przez siebie pasków wskaźnikowych (projekt nr 3) z paskami komercyjnie dostępnymi, korzystając z trzech różnych roztworów o nieznanym pH - Zrozumienie pojęć dokładności i precyzji.

PLUSY:

  • instrukcja metodyczna dla nauczyciela,
  • gotowa karta obserwacji doświadczenia dla uczniów.
  • Polecane do tego produktu
  • Kupione z tym produktem
  • Ostatnio oglądane
  • Oceny produktu

Brak produktów

Brak produktów

Ładowanie...