„Matematyka bez reszty” to program multimedialny wraz z obudową dydaktyczną dla edukacji wczesnoszkolnej. Produkt jest przeznaczony do pracy przy tablicy interaktywnej, monitorze dotykowym lub komputerze w klasie.
Cena obejmuje licencję podstawową (pierwszy zakup)
wznowienie licencji pakiet 799,00
każda z części 399,00
Pierwsza część produktu "Matematyka bez reszty" przenosi nas do świata Podróży, Pasji i Zakupów. Podczas omawiania tematu Podróże uczniowie dowiedzą się, jak planować wycieczkę, jak obliczyć czas potrzebny na przemierzenie drogi na górskim szlaku, a także jak przygotować odpowiedniej wielkości bagaż. Pasje to temat lubiany zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli. Okazuje się, że wiele z nich wymaga znajomości podstaw matematyki, chociażby gra na instrumencie, czy majsterkowanie. Ostatnią przygodą w części pierwszej produktu "Matematyka bez reszty" są Zakupy. Uczniowie planują listę zakupów, ważą produkty na interaktywnej wadze, a także poznają wartość pieniądza. Czy wystarczy im oszczędności na wszystkie zakupy, które zaplanowali? Tego dowiedzą się po zrealizowaniu przygody Zakupy.
Podczas zajęć z drugą częścią produktu "Matematyka bez reszty" uczniowie dowiedzą się, co ciekawego kryją Dawne dzieje, czym zasłynęła Polska w świecie, a także w jakich Zawodach przydaje się matematyka. Choć historia niekoniecznie kojarzy się z matematyką okazuje się, że nawet historycy powinni znać jej podstawy - o tym przekonają się uczniowie w trakcie zajęć z przygodą pt. Dawne dzieje. Ile ważyły dinozaury, jak stary jest świat, ile mierzy "łokieć", a ile "stopa"? Na te pytania odpowiedzieli autorzy programu "Matematyka bez reszty". Kolejny temat to Polska w świecie. Uczniowie poznają, w jakiej strefie czasowej leży Polska, ile form językowych przyjmuje liczebnik "dwa", a także jakich mamy słynnych Polaków. W trakcie omawiania tematu Zawody uczniowie będą mieli szansę zrozumieć, czy matematyka będzie potrzebna im w wykonywaniu przyszłej pracy. Z programu dowiemy się, że nie tylko programista, czy księgowy musi być biegłym matematykiem. Okazuje się, że architekt, weterynarz, a nawet kucharz muszą posiadać kompetencje matematyczne.
Część trzecia programu "Matematyka bez reszty" składa się z tematów: Wynalazki, Zagadki anatomii oraz Mały przyrodnik. Z jaką prędkością latają odrzutowce, kto wymyślił zapałki, a kto spinacz do kartek papieru? Tego uczniowie dowiedzą się oglądając filmy do tematu Wynalazki. Ponadto nauczyciel wprowadzi ćwiczenia związane z kodowaniem i programowaniem. Temat Zagadki anatomii powiązany jest z zagadnieniami przyrodniczymi nt. budowy ludzkiego ciała. Autorzy przygotowali materiały, z których można dowiedzieć się, ile kości posiada człowiek i co oznacza powiedzenie "mieć szósty zmysł". Uczniowie wcielą się również w detektywów, rozwiązujących nietypowe zagadki z pogranicza matematyki i zdrowego odżywiania. Ostatnim tematem programu "Matematyka bez reszty" jest Mały przyrodnik. Poza ćwiczeniami dotyczącymi dodawania, odejmowania, dzielenia i mnożenia nauczyciel wprowadzi zadania związane z przeliczaniem jednostek miar.
Produkt "Matematyka bez reszty" - pakiet obejmuje 3 części odpowiadające klasom 1-3 szkoły podstawowej. Niektóre elementy z części trzeciej z powodzeniem można wdrożyć w 4. klasie szkoły podstawowej.
wersja demonstracyjna programu
P.H.U. LEGRANT
Dębowiec 33D
57-220 Ziębice
tel.kom 502 575 140
tel.kom 785 911 778
tel.kom 501 660 107
email: biuro@legrant.pl
email: legrant@op.pl